Opis kierunku
Podczas trzech semestrów studiów udoskonalisz swoje umiejętności z uczenia maszynowego, widzenia komputerowego czy przetwarzania języka naturalnego. Poznasz tajniki zabezpieczenia informacji przed ich wrogim przejęciem. Jako absolwent dziennych studiów magisterskich zostaniesz specjalistą z zakresu cyberbezpieczeństwa lub sztucznej inteligencji.
Specjalności
- Sztuczna inteligencja
- Cyberbezpieczeństwo
Wybrane przedmioty
- Matematyczne podstawy sztucznej inteligencji i cyberbezpieczeństwa
- Uczenie maszynowe
- Podstawy bezpieczeństwa
- Ekstrakcja informacji
- Komputerowe wspomaganie tłumaczenia
- Zabezpieczenia protokołów sieciowych
Kompetencje absolwenta
-
Absolwent specjalności sztuczna inteligencja posiada kwalifikacje umożliwiające:
- analizę i rozwiązywanie złożonych problemów sztucznej inteligencji,
- przygotowany jest do pracy w zakresie krytycznej analizy systemów inteligentnych, twórczego ich rozwoju oraz ich zastosowania w wielu dziedzinach życia,
- jest otwarty na wykorzystywanie w swojej pracy aktualnych wyników naukowych z obszaru sztucznej inteligencji i innowacyjnych rozwiązań wypracowanych w przemyśle,
- podchodzi w kreatywny sposób do tworzenia nowych metod, rozwiązań lub prototypów systemów inteligentnych,
- może podejmować pracę w obszarze badawczo-rozwojowym w przedsiębiorstwach, sektorach administracji lub instytucjach naukowych,
- jest przygotowany do podjęcia działalności gospodarczej o innowacyjnym charakterze,
- ma świadomość interdyscyplinarności sztucznej inteligencji.
-
Absolwent specjalności cyberbezpieczeństwo:
- jest ekspertem w dziedzinie zagrożeń cyfrowych,
- zna pojęcia i potrafi stosować technologie z zakresu wywiadu i kontrwywiadu cyfrowego oraz wojny informacyjnej,
- jest osobą kreatywną, zdolną do stawiania problemów i ich rozwiązywania,
- w sposób twórczy stosuje i łączy znane mechanizmy i rozwiązania w celu budowania kompleksowych rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa,
- może podejmować pracę w obszarze badawczo-rozwojowym w przedsiębiorstwach, sektorach administracji lub instytucjach naukowych,
- jest przygotowany do podjęcia działalności gospodarczej o innowacyjnym charakterze,
- ma świadomość znaczenia cyberbezpieczeństwa we współczesnym świecie.
Perspektywy zawodowe
- Praca w obszarze badawczo-rozwojowym w przedsiębiorstwach, sektorach administracji lub instytucjach naukowych.
- Przygotowanie do podjęcia własnej działalności gospodarczej w obszarze nowych technologii.